maandag 28 september 2015

Autumn has arrived… / De herfst is gearriveerd…


De herfst is begonnen, maar daar merk ik buiten weinig van. Het is momenteel nog heerlijk, maar dat weerhoud mij er niet van om alvast het huis te veranderen met leuke herfst dingen.
Autumn has started, but I do notice it outside. In the Netherlands the weather is lovely, but that does not hold me back on changing the house into autumn with lovely  items.

 




Ik verander altijd verschillende dingen in huis als het seizoen veranderd: kussenhoezen, dekentjes, accessoires, kaarsen en natuurlijk de seizoentafel. Het is heerlijk om het huis lekker knus te maken (alsof het alleen met de herfst zo is…). Ik vind vooral de herfst en winter van die heerlijke seizoenen waarbij je helemaal los kan gaan. En dan zal het je dus ook niet verbazen dat ik de kersttijd helemaal geweldig vind! Maar nu eerst maar de herfst.
I always change several things in the house when a season changes: pillowcovers, blankets, accesoires, candles and of course the seasontable (I am not sure if this is the correct translation. What I mean is Waldorf dolls which are specific for a particular season, like mother earth, king winter, santa, nativity set). I find it very fulfilling and nice to change the house and make it cosy (as if my house is not cosy in other seasons…). I really like autumn and winter as seasons to go ballistic on. So you would not be surprised that I really love Christmas time! But autumn is first.


Deze week was een drukke maar toch ook een heerlijke week. Erg druk op het werk, maar ’s avonds veel tijd gehad voor veel verschillende dingen.
This week was a busy but also a lovely week. I was very busy at work but at night I had lots of time for several other things.


Veel gehaakt en gelezen. De omslagdoek van mijn vorige blogpost vordert gestaag, al dan niet met hulp van 1 of beide katten. Vooral als ik met een dekentje zit dan willen ze graag helpen. Droppie (niet de kat op de foto) is vooral gek op bewegende draadjes. Hij maakt het graag zijn missie om mijn draadjes via zijn bek te laten lopen. Indien je draad niet doorgebeten is (is wel eens gebeurd als ik niet oplette...) dan krijg je gratis vochtige en naar vis ruikende draadjes (en dat haakt zo irritant!). Dus je snapt wel dat ik probeer mijn draden uit zijn bek te houden en heel vaak zijn naam roep.
I crocheted and read a lot. The shawl from my last post is growing slowely with a lot of help by one or multiple cats. Especially when I crochet with a blanket on my lap they really want to help. Droppie (not the cat on the photo) adores moving yarn. He believes it is his mission to make sure that all yarn goes via his mouth. When the yarn is not bitten through (it has happened when not paying attention...) you receive wet, fish-like smelling yarn for free (and this is so irritating with crocheting!). So you can understand that I really try to keep the yarn out of his mouth and am calling his name a lot.


Ik heb meerdere abonnementen op tijdschriften en deze week kwamen ze toevallig allemaal binnen. Wat een mazzel! Ik heb genoten van het lezen en heb weer veel inspiratie opgedaan. Veel lekkere recepten in de nieuwe Jamie magazine en ik had toevallig ook de nieuwe Smult gekocht (nog geen abonnement maar die gaat er wel komen denk ik…). Een leuke herfsthanger in de Simply Crochet (ik zie net dat ik het vorige nummer op de foto heb gezet J) en een leuke jurk om te maken in de Simply Sewing. Waar haal ik toch de tijd vandaan om alles te kunnen maken… je zou bijna willen dat een dag 30 uur had, een week 8 dagen en slapen niet nodig is!

I have multiple magazine subscriptions and by chance I received them all this week. Lucky me! I enjoyed reading them and I have a lot of inspiration. A lot of nice recipes in the new Jamie magazine (Dutch edition) and I also bought Smult magazine (no subscription yet but I think it won’t be long…). A lovely autumn hanger in Simply Crochet (I just noticed that I put last month’s copy in the picture J) and a cute dress to make in the Simply Sewing. How do I get the time to make it all… You would almost wish a day has 30 hours, a week 8 days and you do not need your sleep!

De nieuwe Jamie magazine bevat meerdere recepten van het nieuwe boek van Jamie Oliver (Everyday Superfood) en laat ik nu toevallig de Superfoodbox besteld hebben bij Jamie magazine. Deze viel vrijdag bij mij op de mat (nou ja mat... een mannetje van de post kwam aan de deur met een ontzettend zware doos). Het ziet er geweldig uit en ik kan aan de gang met alle producten die erbij zitten. Het boek Green Kitchen Travels dat bij het pakket hoort heb ik helaas al in het Engels (ondertussen doet mijn zusje het ‘Maaike heeft het al dus ik krijg het’-dansje). Dus zo als een goede zus betaamd krijgt mijn zusje het dubbele boek. Ik kan aan de gang met het uit proberen van de producten. Sommige zijn voor mij onbekend terwijl andere producten standaard al een plekje in de keuken hebben. Ik ben benieuwd!

The new Jamie magazine contains multiple recipes from the new book of Jamie Oliver (Everyday Superfood) and I happened to have ordered the Superfoodbox at Jamie magazine. This arrived in my mailbox on Friday (mailbox?.... well the mailman rang my doorbell and handed me a really heavy box). It looks great and I can get started on all items the box contained. Sadly, I already own a copy of the book Green Kitchen Travels (in English instead of Dutch) which was included in the box (my sister is already doing the ‘Maaike already has it so I get it’-dance). So as a good sister should be I am giving my extra copy to my sister. I can start with trying the products. Some are new to me while others already have a place in my kitchen. I am curious!

Kortom een heerlijke week met veel inspiratie en creativiteit.
To cut it short this was a lovely week with a lot of inspiration and creativity.


En wat heb jij gedaan deze week?
What have you done this week?


Heel veel liefs,
Lots of love,

Maaike
 
PS Ik probeer een nieuwe lay-out voor het Engelse gedeelte van de blogpost. Moet ik Nederlands en Engels apart houden of ieder onderdeel tweetalig schrijven (zo als deze post)? Laat het me weten in een berichtje.
PS I am trying out a new lay-out for the English part of the blogpost. Should I keep Dutch and English seperate or should I write each part bilengual (like this post)? Please let me know in the comments.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten